WebČR

Jak probíhá celá realizace tvorby webových stránek?

V případě, že se rozhodnete pro webové stránky od WebČR, je dobré vědět, jak celá realizace bude probíhat.

Rychlost celé realizace se bude do značné míry odrážet od rychlosti dodávání podkladů a zpětné vazby od našeho zákazníka.

 

Zajímáte nás vy

Ze všeho nejdříve nás budete zajímat vy a váš obor podnikání. V čem jste dobří, čeho si na vás zákazníci váží, či naopak v čem je lepší vaše konkurence.

Tento pohled na vás nám může pomoci v tom, že se budeme ještě více snažit vyzdvihnout vaše benefity. Stránky jsou pak mnohem více osobnější a lépe reflektují to, co děláte.

Zároveň je každý obor jiný a má svá specifika. Proto je potřeba z naší strany navnímat, jak se budou budoucí koncoví uživatelé pohybovat po vašich stránkách.

 

Jaké máte představy ohledně webu?

Zjišťujeme, co od webu očekáváte. Protože každý zákazník má očekávání jiná. Má být cílem přimět uživatele vás více kontaktovat? Nebo navštívit pobočku? Případně je jen správně informovat?

Také budeme potřebovat slyšet, jaké máte nároky na web. Jak bude rozsáhlý, jaké speciální funkce od něj očekáváte, či jak si jej představujete vizuálně. Budeme potřebovat také vědět, jak se vizuálně prezentujete nyní, abychom mohli stránky sladit do stejného duchu.

 

Zpracujeme cenovou nabídku

V případě, kdy budeme znát vše potřebné se podíváme na vaše stávající stránky (pokud nějaké máte) a vaše požadavky, kdy poté vytvoříme cenovou nabídku, kterou vám předložíme.

 

Smlouva a záloha

V případě akceptace částky vám odešleme návrh smlouvy k podpisu. Pro některé zákazníky máme připraveno i NDA.

Spolu se smlouvou odesíláme i zálohovou fakturu zpravidla na 50% částky.

 

Vyžádáme si veškeré podklady

Po podpisu smlouvy vytvoříme sdílenou složku, kam budou mít obě strany možnost nahrávat všechny dokumenty a podklady.

Sem budete nahrávat texty, či obrázky.

V případě redesignu stránek, kdy obsah zůstane totožný, nám jej nemusíte posílat, z webu si jej vytáhneme sami.

Budeme potřebovat následující podklady:

  • Texty
  • Obrázky
  • Veškerou grafiku (logo, vizitky apod)

 

Hlavní stránka

Do předem smluveného termínu vám zašleme první návrh stránek. Bude se jednat o design hlavní stránky, kterou si můžete prohlédnout na testovací doméně přímo ve vašem prohlížeči.

Tato hlavní stránka bude prozatím nastavena pouze pro počítačové zobrazení (nikoliv telefony a tablety)

 

Podstránka

Pokud dojde k akceptaci hlavní stránky, vytvoříme návrh podstránky a pošleme ke schválení. Opět tato stránka nebude použitelná na mobilu a tabletu, ale pouze na PC.

 

Zbytek webu

Ve chvíli, kdy máme akceptovanou i podstránku, se pouštíme do ostatních podstránek. Web v této fázi už nastavujeme pro mobil a tablet.

Výstupem je kompletní stránka, kterou vám zašleme k akceptaci.

 

Nastavíme SEO

Aby byla stránka dobře dohledatelná, je potřeba zapracovat na SEO optimalizaci, což je optimalizace pro webové vyhledávače.

Nastavují se zde popisky, klíčová slova apod.

 

Tvorba jazykových mutací

V případě webu s jazykovými mutacemi je budeme zpracovávat v tomto bodě.

 

Připravíme web na přesun na produkční prostředí

Na pozadí webu je potřeba provést skutečně nespočet úkonů k tomu, aby byl web co nejrychlejší, nejlépe nastavený pro vyhledávače, a aby vše fungovalo i pro budoucí zákazníky, kteří si stránky budou chtít upravit.

Výsledkem je prakticky hotový web, který budeme přesouvat na produkční prostředí.

 

Vyžádáme si přístupové údaje

Abychom mohli nahrát web, tak budeme potřebovat přístupy na

  • FTP
  • Hostitel
  • Přihlašovací jméno
  • Heslo
  • MySQL
  • Název databáze
  • Uživatel
  • Heslo

Případně, pokud nevíte co máte dodat, je možné nám předat přístupy do vašeho hostingu a my si již vše propojíme.

Tyto údaje potřebujeme, jinak se web nemůže nahrát z testovací domény na tu produkční.

 

Vytvoříme zálohu původních stránek

Pokud máte již stránky, které budeme nahrazovat, vytvoříme si jejich zálohu. To pro případ, kdyby se cokoliv pokazilo při nasazování, nebo kdybyste chtěli využít naši férovou garanci vrácení peněz.

 

Nahrajeme stránky na produkční prostředí

K nahrání stránek si vybíráme časy, kdy je web co nejméně navštěvován, aby se při nasazování chvilkový výpadek dotkl co nejmenšího množství lidí. Zpravidla jde o velmi brzké ranní hodiny.

 

Analytické nástroje

Web propojíme s nástroji jako Google Analytics, Google Search Console Tools, Hotjar, či Smartlook.

Tyto nástroje vám pomáhají analyzovat chování zákazníků a pohyb po samotné stránce.

 

Kontrola webu vlastníkem

Po nahrání na produkci požádáme vlastníka webu, aby si jej prošel a zkontroloval, že je vše v pořádku.

 

Doplatková faktura

Následně vystavujeme doplatkovou fakturu zpravidla na zbylých 50% ceny.

 

Přístupy a projektová dokumentace

Vlastníkovi webu přidáme přístupy do administrace stránek. V administraci nalezne výuková videa, stejně jako kontakt na naši podporu.

Zároveň mu mailem odesíláme projektovou dokumentaci. Zde jsou uvedeny přístupy do administrace, stejně jako fragmenty kódu, který byl použit na webu nad rámec standardní implementace.

V dokumentu jsou i informace o napojených službách třetích stran, jako jsou Google Analytics, Google Search Console Tools, Hotjar, či Smartlook.

 

A je hotovo!

0